Salon Auto Tokyo

Afla ultimele stiri de la Salonul Auto de la Tokyo. Ultimele informatiicomunicate de presa, galerii foto dar si video cu modelele prezentate. Specificatiile tehnice ale masinilor de serie sau conceptelor prezentate la Tokyo.

Mazda Kai Concept da nastere lui Mazda3: 2018 este anul motorului Skyactiv-X cu aprindere prin compresie

Salonul Auto de la Tokyo ne face cunostinta cu viitorul model Mazda: Mazda Kai Concept. Modelul nou va fi lansat oficial anul viitor, insa pana atunci ne multumim cu preview-ul acestui prototip ce vorbeste despre a patra generatie a lui Mazda 3.

Orice model nou inseamna si schimbari, insa Mazda nu se multumeste cu schimbari doar la nivel estetic, ci aduce si schimbari in zona de motorizare: motorul Skyactiv-X.

Skyactiv-X combina tehnologia de aprindere de pe motoarele pe benzina cu cele de pe motoarele diesel. Avantaje sunt si de-o parte si de alta.

Citeste si: Dragoste la primul test drive. Cu Mazda MX-5 pe Transfagarasan.

La standul Mazda de la Salonul Auto de la Tokyo au fost expuse Kai Concept si Vision Coupe, iar asemanarea dintre cele doua este usor vizibila atunci cand ne uitam la blocurile optice ae lui Kai inspirate din cele ale lui Vision Coupe.

Mazda Kai isi cunoaste radacinile si daca ii aduce un upgrade lui Mazda 3, acela se refera la aspectul usor agresiv pe care il accepta viitorul model. Si stopurile se modifica putin capatand un look indraznet.

Interiorul pare simplu, insa aceasta simplitate este ideea pe care au mers constructorii niponi atunci cand l-au gandit pe Mazda Kai Concept. Nu exista digitalizare la niveul instrumentarului de bord, insa display-ul este alungit pe toata lungimea bordului si pare scos din filmele SF. Tipic japonezilor, avand in vedere ca platforma pe care este construit este de noua generatie si poarta numele Skyactiv Vehicle Architecture.

Sa ne intoarcem putin la motorul despre care vorbeam la inceputul articolului. Motorul pe benzină Skyactiv-X este combinatie intre avantajele motoarelor diesel si motoarele pe benzina, construite de asa natura incat sa nu fie lasat nimic de-o parte si dezavantajele sa dispara complet. Practic, este o completare intre cele doua tipuri de motoare pentru a se ajunge la cel perfect. Si daca nici japonezii nu reusesc perfectiunea in materie de constructii noi… atunci cine?

Skyactiv-X este primul motor de serie care ofera posibilitatea aprinderii prin compresie. Tehnologia de pe acest nou tip de motor este capabila sa controleze momentul aprinderii, iar aprinderea se realizeaza la fel ca pe un motor diesel.

Mazda Kai Concept este generatorul noului model Mazda 3. De la Mazda Kai Concept pleaca totul, iar la finalul anului 2018 vom avea in fata si cu mai multe detalii uimitorul model Mazda 3.

2018 este anul norocos pentru japonezi, iar 2019 va fi si pentru piata europeana. Mazda 3 porneste de la Mazda Kai Concept si va revolutiona industria auto nipona. Poate si competitorii vor trage cu ochiul si vor fura cateva detalii.

Te-ar mai putea interesa:

Modele concept de la Daihatsu pentru Salonul Auto de la Tokyo 2017

Mazda aduce la Salonul Auto de la Tokyo doua concepte noi