Paris Motor Show

Citeste cele mai recente stiri de la Salonul Auto de la Paris. Puteti gasi informatiivideofoto dar si specificatiile tehnice ale masinilor care au fost prezentate la Mondial de l'Automobile.

Prima masina a diviziei N Performance Hyundai se ascunde sub conceptul RN30

Inca de acum cativa ani Hyundai ne-a tot tachinat cu o noua divizie de performanta, pe care au numit-o „N”, un departament analog cu tunerii in-house Mercedes-Benz AMG sau Ford Performance. Brandul a fost lansat acum un an, la Salonul Auto de la Frankfurt, iar de atunci si pana acum nu a dat spre vanzare nici o masina.

La Salonul Auto de la Paris, Hyundai nu a adus nici o masina de serie a diviziei N, dar ne-a atras atentia noua, si celor prezenti acolo, cu conceptul RN30. Masina este doar una care previzualizeaza o versiune mai sportiva a modelului compact i30 si este construita cu ajutorul diviziilor Hyundai Europa, Hyundai Motorsport si Hyundai High Performance Vehicle.

RN30 pare ca este gata de a intra pe platoruile de filmare ale seriei Fast&Furious si are la baza un hatchback mic, peste care cei de la Hyundai au adaugat spoilere, aripi evazate si prize de aer mai mari.

Aceste trucuri de stil sunt cele pe care un tuner le-ar folosi pentru a-i da unei masini obisnuite mai multa atitudine, sau poate fi ceea ce o echipa de curse ar folosi pe piste.

Caroseria nu este confectionata din fibra de carbon, RN30 utilizeaza materiale din plastic de inalta performanta, dezvoltate de Hyundai si BASF pentru a reduce greutatea. 

Pentru a aface fata unui stil agresiv, specialistii sud-coreeni au montat un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri, pe care, se pare, ca Hyundai il va folosi si in productia modelelor din seria N. Motorul produce 380 cai putere si este cuplat la o transmisie automata cu dublu ambreiaj DCT cu tractiune integrala. Transmisia este optimizata de un diferential electronic cu alunecare limitata sLSD.

In plus, masina dispune si de un sistem rev-matching care mentine motorul la viteza optima in timpul schimbarii vitezelor. Sistemul de evacuare are terminatii duble, care sunt situate in centru, si este construit din material ceramic.

La exterior eleronul montat in plafon ii confera un aspect de curse, diferit si unic iar in partea din fata este prezenta o bara de protectie masiva. Farurile si stopurile au fost concepute pentru tehnologie LED cu detalii tridimensionale. Daca majoritatea designerilor muncesc din greu pentru a crea un interior deosebit, iata ca aici, in cazul RN30, atentia a fost pusa pe materiale si pe caracteristicile ergonomice.

Designerii Hyundai s-au inspirat de la masinile de curse, ceea ce inseamna ca interiorul este „mobilat” mai putin spectaculos. RN30 detine un roll-bar, o pereche de scaune tip scoica si un display digital mic, conceput pentru sofer.

Dupa cum spun cei din industrie, nu trebuie sa ne facem prea multe sperante ca vom vedea prea curand i30N intr-o asemenea infatisare atunci cand va intra in productie, anul viitor. Totusi, daca se va apropia intru catva de performantele acestui concept, masina va fi una extrem de atragatoare.

Paris Motor Show
Anunturi auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt